Care sunt cheile succesului unui start-up și cum poți știi dacă ideea de afaceri va reuși? Aproximativ 90% dintre companiile noi eșuează, iar acest lucru este suficient de descurajant pentru a întuneca entuziasmul oricărui antreprenor nou-venit în lumea afacerilor.
Există câțiva factori pentru succesul start-up-urilor care adesea sunt trecuți cu vederea și devin motivul eșecurilor. Cunoașterea acestora poate crește șansele unei companii de a-și asigura prosperitatea atât în ceea ce privește puterea pe piața concurențială, cât și longevitatea.
Iată 3 lucruri de care ai nevoie pentru succesul start-up-ului tău:
1. Un plan de afaceri
Crearea unui plan de afaceri detaliat permite antreprenorilor să-și strategizeze dezvoltarea, să monitorizeze progresul și să facă ajustări în timp util. Start-up-urile care nu au o astfel de abordare organizată și nu anticipează următoarele mișcări sunt mai puțin susceptibile să reușească și să depășească obstacolele neașteptate.
Un plan de afaceri ar trebui să includă:
- Obiectivele. Acestea pot fi: dezvoltarea produselor, marketing, îmbunătățirea bazei de date de clienți, precum și orice alte obiective specifice afacerii;
- KPI-uri. Definirea indicatorilor cheie de performanță îți permite să monitorizezi sănătatea start-up-ului și să vezi dacă ești pe drumul cel bun. În cazul în care unele operațiuni nu ating indicatorii de performanță, poți investiga și remedia problemele într-un mod informat;
- Strategia de dezvoltare. Proiectarea unei astfel de strategii îți permite să conturezi o cale de creștere de urmat. De asemenea, ajută la organizarea afacerii, la stabilirea unor obiective mai clare și la urmărirea lor cu mai multă precizie;
- Finanțare. Puține afaceri se pot autosusține de la început, iar planificarea modului în care intenționezi să finanțezi start-up-ul poate fi diferența dintre eșec și succes. Bazându-te pe creditele pentru firme nou înființate de la Vitas România, poți stimula procesul de creștere, asigurând succesul pe termen lung.
2. Un calendar de execuție
Chiar și cele mai extraordinare idei de afaceri depind de factorii externi ai succesului, iar cel mai dificil de contabilizat este calendarul de execuție.
Cu toate că ai cunoștințe vaste asupra mediului de afaceri și faci calcule atente luând în considerare fiecare variabilă posibilă, o întorsătură neașteptată a evenimentelor te poate duce către eșec.
Fiecare piață are un ciclu de viață și fiecare oportunitate are astfel o fereastră limitată. La începutul unei noi inovații, poți intra într-o piață extrem de ușor. În schimb, există riscul de a aduce lumii o nou idee mult prea devreme, înainte ca societatea să fie pregătită și înainte să se nască cu adevărat o nevoie.
În timp ce calendarul de execuție nu este ceva ce poți controla, există măsuri care te pot ajuta să minimizezi riscurile, cum ar fi analizele predictive și cele de piață.
3. Cerere de piață
Start-up-urile, în special cele din industria tehnologică, se concentrează adesea pe crearea unor soluții uimitoare cu funcții de ultimă oră, străduindu-se să le rafineze la perfecțiune. Cu toate acestea, ceea ce nu reușesc să ia în considerare este modul în care clientul se simte cu privire la produsul final.
O concepție greșită comună este că produsele grandioase se vând singure. Din păcate, rareori o fac.
Cererea nu ar trebiu să fie luată „pe bune” – este ceva ce trebuie să creezi și să menții constant. Iată trei pași majori pentru a crea o cerere de piață pentru produsul tău:
- Efectuează cercetări de piață pentru a identifica și a cunoaște publicul țintă, dar și zonele unde te poți extinde în viitor;
- Înțelege modul în care produsul se raportează la nevoile clientului;
- Proiectează o strategie de marketing care să determine publicul să facă o achiziție.
Companiile care depun eforturi pentru a crea o cerere pentru soluțiile lor și se concentrează pe nevoile clientului, mai degrabă decât pe perfecționarea produsului, au rate de succes mai bune.
Atunci când înființezi o firmă nouă, este dificil să faci totul bine și să eviți greșelile posibile. Cu toate acestea, start-up-urile care își abordează eforturile în mod strategic și lasă puține lucruri să fie la voia întâmplării, râmân de obicei mai mult timp în afaceri și observă o creștere mai rapidă.