Câteva cauze care te fac să te trezești obosit

Câteva cauze care te fac să te trezești obosit
banner mobila la comanda suceava

Probabil ți s-a întâmplat și ție, măcar o dată, să te trezești obosit, deși ți-ai atins numărul de ore de somn obișnuit. Acesta este un fenomen cu care se confruntă din ce în ce mai multe persoane, motivele fiind variate de la caz la caz. Unele dintre ele se confruntă cu situații stresante care le împiedică să adoarmă rapid și le perturbă momentele de odihnă, pe când alți oamenii sunt afectați de factori de mediu, fie ei subiectivi sau obiectivi.

Partea bună a lucrurilor este că poți încerca să descoperi ce cauzează disconfortul tău în timpul somnului și poți încerca să remediezi rapid problema. Cele mai frecvente motive au legătură cu acțiunile făcute înainte de culcare, care te fac să adormi mai greu sau să nu ai un somn profund. 

Salteaua nu este potrivită 

Probabil unul dintre primii factori care îți pot influența calitatea somnului sunt legați de saltea. Dacă aceasta este prea dură sau, dimpotrivă, prea moale, vei putea să dormi, dar nu te vei odihni. O soluție rapidă și eficientă este să apelezi la toppere de 140×190 pentru somn liniștit. Acestea sunt disponibile chiar și în variante realizate din spumă cu memorie, fiind ideale pentru îmbunătățirea locului de dormit, fără să fie nevoie să cumperi o saltea nouă. 

Mănânci prea mult înainte de somn 

O altă cauză destul de frecventă care îți poate afecta somnul sunt mesele copioase înainte de culcare. Chiar dacă nu te simți sătul până la refuz, atunci când consumi o friptură cu garnitură, de exemplu, cu o oră înainte să dormi, corpul va redirecționa toată energia pentru a difera alimentele. Servește un preparat consistent cu minimum două – trei ore înainte de somn și te vei trezi mai odihnit. 

Consumi alcool înainte de culcare 

Deși circulă mitul potrivit căruia consumul de alcool te poate ajuta să dormi mai bine, studiile au dovedit contrariul. Dacă bei înainte de somn, probabil vei adormi mai rapid, însă corpul tău nu se va putea odihni, din cauza bătăilor neregulate ale inimii. Cu alte cuvinte, este foarte probabil să te trezești obosit sau chiar mahmur (cu dureri de cap), deși ai dormit suficient de mult. 

Folosești dispozitive electronice înainte să adormi 

Este bine cunoscut faptul că ai nevoie de liniște și întuneric pentru a adormi mai rapid. Cu toate acestea, dacă folosești telefonul, tableta sau laptopul înainte de somn, te-ai putea trezi mai obosit. Motivul este că aceste dispozitive emit lumină albastră care obosește ochii și menține creierul activ, încetinind producerea de melatonină. Același lucru este valabil și pentru televizor. Încearcă să renunți la folosirea lor măcar cu 30 de minute înainte de culcare.

Amâni alarma de trezire 

Este dimineață, deschizi ochii și vezi că mai sunt 15 minute până sună alarma. Sau, din contră, aceasta te trezește și o amâni preț de câteva minute. Deși ai impresia că te vei simți mai bine dacă nu te ridici imediat din pat, efectul va fi unul opus. De fiecare dată când încerci să mai dormi puțin, corpul tău va primi semnale eronate și va răspunde pe măsură. 

O soluție eficientă este să te ridici din pat imediat ce te-ai trezit. Deși ți se va părea dificil în primele dăți, vei observa că ai mai multă energie decât dacă ai mai fi ațipit încă 10 minute. 

Este un lucru obișnuit să te trezești obosit chiar și după ce ai dormit suficiente ore, din cauza factorilor care pot influența calitatea somnului tău. Analizează-ți stilul de viață și încearcă să elimini posibilele motive prezentate în acest articol care îți pot perturba odihna.

agentie SEO & promovare eficienta online