Stresul și epuizarea sunt două probleme care apar destul de frecvent în rândul angajaților; în multe situații, vinovată este proasta organizare a programului de lucru. Dacă nu vrei să treci și tu printr-o astfel de situație, ai mai jos câteva sfaturi despre pregătirea unei zile de lucru, astfel încât taskurile obișnuite să nu ți se mai pară greu de îndeplinit.
Fă-ți planul de lucru cu o zi înainte
Pregătirea unei zile de lucru trebuie să înceapă cu întocmirea unui plan de acțiune făcut în avans. Așadar, după ce termini programul, nu te grăbi să „rupi ușa” de la birou, ci rezervă-ți câteva minute pentru a stabili ce ai de făcut a doua zi. Încearcă să-ți organizezi activitățile după un program pe care să ți-l notezi în agendă și pregătește-ți documentele de care vei avea nevoie.
Astfel, când vei sosi dimineață la birou, vei găsi toate dosarele la îndemână și vei ști din start ce ai de făcut, fără să mai pierzi timp cu planificarea. Așa vei avea mai mult timp la dispoziție și nu vei mai fi atât de presat de deadline-uri.
Asigură-te că ai suficiente consumabile de birotică
Nu vrei să rămâi fără toner la imprimantă tocmai când ai de printat niște documente importante sau să nu mai găsești o agrafă în tot biroul fix atunci când ai cea mai mare nevoie. De aceea, este recomandat să-ți faci periodic inventarul consumabilelor de birotică și să nu aștepți niciodată până în ultimul moment ca să-ți faci stocurile. Este chiar indicat să păstrezi într-un dulap un top de coli A4 pentru copiator, câteva pixuri, mape, dosare și alte consumabile la care să poți apela în cazuri urgente.
Programează mai întâi taskurile dificile
În general, avem cel mai bun randament în prima parte a zilei, fiindcă după pauza de prânz intervin oboseala și lipsa de chef. Consecința? Lipsa de productivitate. De aceea, atunci când ajungi la birou și ești în forma maximă rezolvă taskurile cele mai dificile sau cele care nu îți fac o plăcere deosebită. Cu cât le rezolvi mai repede, cu atât te eliberezi de stres pentru restul zilei; te poți ocupa de taskurile mai ușoare după prânz. Procedând invers, lași partea cea mai dificilă sau mai neplăcută a muncii pentru a doua parte a zilei, iar atunci îți va fi mult mai greu să o scoți la capăt.
Nu sări peste micul dejun
Orice nutriționist îți va spune că micul dejun este cea mai importantă masă a zilei, așa că dacă nu obișnuiești să mănânci dimineața ar fi bine să îți schimbi tabietul. Micul dejun îți asigură energia pentru prima parte a zilei, adică exact acea perioadă de care am vorbit mai sus, în care trebuie să fii cel mai productiv. În plus, nu mai simți nevoia să iei o gustare până în prânz și astfel nu mai ești nevoit să faci o pauză în plus, iar asta înseamnă timp câștigat.
Aerisește și păstrează curățenia
La finalul fiecărei zile, nu pleca din birou fără să lași ferestrele deschise cam un sfert de oră și fără să faci curățenie în spațiul de lucru. Adună toate hârtiile, ambalajele, resturile de mâncare și alte lucruri de care nu mai ai nevoie și aruncă-le la coș. Dacă e nevoie, curăță petele de cafea sau alte urme de murdărie apărute pe timpul zilei. După ce ai terminat de făcut ordine, închide geamurile, iar când ieși din birou, ia cu tine și sacul de gunoi, pe care trebuie să-l lași la tomberon la sfârșitul fiecărei zile de lucru.
Ținând cont de aceste sfaturi, vei deveni mai productiv iar acest lucru îl vor observa și șefii, și, cine știe, poate te alegi cu o primă sau o promovare. Ceea ce ne dorim și nouă!…