3 sfaturi pentru creșterea imunității copiilor

513
3 sfaturi pentru creșterea imunității copiilor
banner mobila la comanda suceava

Fiecare părinte vrea să-și protejeze copilul de căzături, răni sau boli și infecții ce se pot evita ușor. Pentru a-ți ajuta copilul să evite îmbolnăvirea, este important să încurajezi obiceiuri sănătoase și să iei pașii necesari pentru a-i implementa de la o vârstă fragedă. 

Află din acest articol câteva sfaturi utile pentru creșterea imunității copiilor. 

Un regim alimentar sănătos

Unul dintre cele mai importante aspecte de care trebuie să ții cont pentru imunitatea copiilor se referă la un regim alimentar echilibrat și sănătos. Acesta trebuie să includă neapărat fructe și legume (se recomandă cinci porții pe zi, iar acestea ar trebui să ocupe aproximativ jumătate din farfuria în care este servită masa), cereale integrale și proteine slabe. 

Un regim alimentar sănătos mai include și lactate sau alte surse de calciu, dar și grăsimi sănătoase, precum uleiurile vegetale. 

Trebuie evitate, în schimb, mâncărurile procesate, cele cu zahăr adăugat, precum și cele cu grăsimi nesănătoase, precum cele saturate, ce se regăsesc în produsele de origine animală. Desigur, asta nu înseamnă că cel mic nu poate mânca niciodată înghețată sau prăjituri – doar că trebuie să-i explici că acelea sunt dulciuri pe care le primește doar la ocazii speciale, precum aniversările, celebrarea unei note mari, Crăciunul sau Paștele etc. 

Ai grijă să doarmă suficient

Cu toții avem nevoie de somn pentru a ne reîncărca organismul cu energia necesară pentru a funcționa normal. Numărul de ore pe care trebuie să-l doarmă un copil diferă în funcție de vârstă (de la 12 – 16 ore pentru sugari până la 8 – 10 ore pentru adolescenți), dar și de la caz la caz (unii vor avea nevoie de mai mult sau mai puțin somn ca media generală). 

De aceea, poți să încurajezi un program normal de somn prin limitarea accesului la aparatele electronice – mai ales în cazul adolescenților, acestea ar trebui oprite cu aproximativ o oră sau două înainte de ora de culcare și, de preferat, să nu se afle în aceeași cameră cu ei în timpul nopții – și prin urmarea unui program pe care să-l urmeze regulat. 

Este deja binecunoscut faptul că privirea ecranelor aparatelor electronice (smartphone, tabletă, televizor) poate afecta puternic calitatea somnului, precum și gradul de oboseală resimțit. 

Poți stabili un program mai strict pentru nopțile de duminică până joi și unul ceva mai flexibil în timpul weekendului. Ai grijă, totuși, ca diferențele să nu fie prea mari, deoarece organismul se poate obișnui ușor cu statul treaz mai târziu, lucru care poate deveni un obicei mai repede decât te-ai aștepta. 

Încurajează-l să fie activ

Exercițiul fizic te ajută să te păstrezi sănătos, deoarece șansele de a te îmbolnăvi scad. Un copil ar trebui să fie activ fizic cel puțin o oră pe zi. Activ nu înseamnă neapărat că trebuie să joace sporturi (deși este recomandat) sau să meargă la sală; activitatea fizică poate reprezenta jocul cu ceilalți copii în fața blocului sau o plimbare prin parc ori prin centrul orașului. 

Mai mult nu înseamnă întotdeauna mai bine. Așadar, dacă sportul de performanță este deja o activitate urmată de copilul tău, atunci, cu siguranță face exercițiu fizic timp de câteva ore pe zi. În acest caz, trebuie să te asiguri că activitatea nu-i deranjează sau răpește din programul de somn și că nu-l aduce în starea de burnout, lucruri ce pot afecta sistemul imunitar. 

Îl poți înscrie la cursuri de înot, baschet sau tenis pentru a te asigura că face mereu mișcare, lucru care îi va spori gradul de imunitate.  

Aplică aceste trei sfaturi pentru a te asigura că imunitatea copilului tău nu este afectată și vei observa rezultate îmbucurătoare.